DIAGNOZA ORGANIZATIONALA
"Masoara de doua ori si taie o data" spune proverbul. Nu exista crestere de performanta fara schimbare. Si nu exista schimbare fara o buna intelegere a realitatii curente, din punctul de vedere al resurselor umane. Care sunt obiectivele? Care sunt punctele tari si slabe ale companiei? Cum ne propunem sa corectam punctele slabe si cum vom pune in valoare punctele tari? Exista un angajament al partilor pentru schimbare? Cum vom implementa actiunile care duc la schimbare? Cum vom urmari si cum vom masura rezultatele?
Asa incepe schimbarea. Punand intrebarile potrivite, intrebari care ne ajuta sa intelegem unde suntem, unde am putea fi si cum ajungem acolo.
Evaluarea satisfactiei
"Alege o meserie care ti se potriveste si nu va trebui sa lucrezi o singura zi intreaga ta viata", spune o vorba veche de mii de ani. Atunci cand faci meseria potrivita, nu simti ca e munca. Insa, dincolo de alegerea unei cariere potrivite, locul de munca are un impact cel putin la fel de important in gradul de satisfactie al angajatilor. Poti sa faci meseria potrivita, in locul nepotrivit. De aceea, e important sa stim daca angajatii sunt multumiti cu conditiile de munca, cu pachetul salarial si beneficiile existente. Cum functioneaza relatia cu superiorul si cu colegii si cat de buna e comunicarea intre membrii echipei? Care sunt perspectivele de promovare? Acesta este un proiect realizeazat la nivel de organizatie, care incepe cu un chestionar de evaluare a gradului de satisfactie al angajatilor, urmat de un chestionar de factori motivationali si care continua cu interviuri structurate.
Rezultatul este o intelegere mai buna a factorilor care influenteaza performanta angajatilor, un punct de vedere obiectiv din partea unor specialisti si identificarea nevoilor de dezvoltare a angajatilor. Pe scurt, o companie performanta.
Realizarea fiselor de post
Daca intrebi pe cineva care a plecat dintr-o companie de ce a ales sa plece, de cele mai multe ori vom observa ca, surprinzator, nu e vorba de un pachet salarial neadecvat cat de neintelegeri si neconcordante cu privire la asteptarile superiorilor, care au dus in cele din urma la conflicte.
Unul dintre modurile cele mai eficiente prin care putem asigura o mai mare claritate in ce priveste asteptarile companiei este realizarea competenta a fiselor de post. Procesul de realizare consta in analiza muncii, care se face prin observatie si discutii cu detinatorul postului si analiza organigramei. Vom folosi fise de observatie, fise de interviu si fise de post pentru a ne ajuta clientii sa recrutreze persoanele potrivite si sa evalueze corect obiective postului si rezultatele asteptate.
Obtinem mai multa claritate si transparenta in relatia cu angajatul, privind obiectivele si responsabilitatile postului.
Evaluarea performantelor
"Un lant nu e mai puternic decat cea mai slaba veriga a lui", o metafora adesea folosita in managementul organizatiei. Pentru a creste performantele companiei, este esential sa identificam angajatii de top, cat si cei cu rezultate medii sau slabe. Doar analizand performantele individuale putem concepe un plan de dezvoltare personalizat pentru fiecare angajat, care sa creasca in cele din urma valoarea echipei. Procesul de evaluare a performantelor angajatilor consta in identificarea si setarea asteptarilor, atat ale angajatului cat si ale angajatorilor in vederea urmaririi gradului de indeplinire a acestora.
Prin evaluari trimestriale, pe baza unor fise de evaluare sub forma narativa, care contin intrebari deschise, se identifica asteptarile ambelor parti si se seteaza obiective care urmeaza sa fie monitorizeaza periodic.
Outsourcing Integra HR
Cel mai complex produs oferit de echipa Integra, Outsourcing HR este un sistem eficient al proceselor de resurse umane, care include:
Auditul proceselor de HR si diagnoza culturii organizationale
Propunerea politicii si strategiei de HR
Implementarea strategiei, pornind de la procesele prioritare
a. analiza muncii
b. evaluarea satisfactiei
c. evaluarea performantei
d. sistem de dezvoltare si crestere a angajatilor
e. managementul relatiei angajator - angajat