job-interview-rex.jpg

În mod ideal, vrem să angajăm oameni atât cu atitudinea corectă, cât și cu aptitudinile potrivite. Cu toate acestea, dacă putem alege doar una dintre cele două, încercăm să alegem persoane care să aibă atitudinea potrivită de fiecare dată, indiferent de anii de experiență din spatele aptitudinilor.

De multe ori am întâlnit candidați cu o experiență profesională perfectă, dar care, în timpul interviurilor arătau atitudini și reacții care erau mai degrabă nepoliticoase, decât potrivite într-un astfel de context. Profilul profesional nu trebuie să conteze 100% pentru candidatul potrivit.


Experiența noastră de recrutori ne-a învățat să avem în vedere mai multe zone pe care să le cercetăm, în afara CV-ului primit. Vrem să fim siguri că anii de experiență ai candidatului în ultima companie să aibă la bază loialitate, implicare, responsabilitate și nu doar motivația financiară. Considerăm, totodată, că un candidat trebuie să se fi implicat în mod activ și să fi adus inovație în organizație. Tocmai de aceea, echipa Integra HR, a creat un Ghid de interviu pentru angajare, cu scopul de a organiza discuțiile în mod structurat în cadrul interviului, în baza căruia se va putea identifica gradul de potrivire a candidatului cu postul pentru care a aplicat.


Interviul pentru un nou loc de muncă este un loc unde candidatul trebuie să dovedească că este competent, dar în primul rând, că se va potrivi în echipa companiei angajatoare.



Este mai ușor să instruiești aptitudini decât atitudini.

Atunci când oamenii au atitudinea potrivită, aceștia sunt motivați și se pot adapta ușor, ceea ce îi face mai deschiși în a învăța noi competențe. Cu atitudinea potrivită, efort și implicare, majoritatea noilor abilități învățate la noul loc de muncă pot fi stăpânite și puse în aplicare foarte repede.

În schimb, chiar dacă o persoană are toate calitățile potrivite și experiență pentru o anumită poziție, iar atitudinea nu este cea mai potrivită, atunci procesul de instruire va fi unul foarte greoi. De ce? Pentru că îmbunătățirea atitudinii este, de cele mai multe ori, despre schimbarea comportamentelor și caracterului, un proces foarte dificil și de lungă durată, uneori chiar imposibil, mai ales dacă persoana în cauză nu își dorește această schimbare. Sau nu realizează că i-ar fi benefică o astfel de schimbare.



Cu atitudinea corectă, se poate depăși orice obstacol.

Vom avea mereu parte de provocări, perioade dificile, mai ales la începutul unui nou loc de muncă, iar în aceste situații este indicat ca angajatul să dea dovadă de hotărâre, tenacitate și rezistență. Aceste calități se pot afla și din etapa de intervievare, atunci când candidatul ne spune cum se confruntă cu eșecul, cum procedează în situațiile dificile, stresante, cum și cât de ușor sau greu le depășește. Dacă candidatul are abilitățile potrivite, însă în situații dificile nu are determinarea să le folosească, sau nu știe să le folosească, nu îl va ajuta să depășească provocările mai dificile.


Attitude-is-everything1.jpg

Ce atitudine este potrivită la un interviu?

Din păcate, nu există o formula magică care să garanteze succesul angajării unei persoane. Cu toate acestea, există o serie de calități și factori care vor ajuta candidații să arate recrutorilor că au o atitudine pozitivă și se vor potrivi de minune în cadrul companiei angajatoare.

  • Încrederea și controlul de sine

Încrederea este o calitate importantă la locul de muncă, care trebuie observată încă din perioada de interviuri. Chiar dacă majoritatea oamenilor experimentează emoții puternice cum ar fi nervozitate, anxietate, intimidare, este indicat să învețe să le gestioneze pentru a reuși să surprindă aspectele pozitive care îi recomandă pentru postul dorit. Un recrutor este mai înclinat să aleagă un candidat care zâmbește cald, vorbește clar și cu încredere, glumește, este încrezător decât pe cineva, care, din cauza emoțiilor, stă cu privirea în jos, vorbește încet și este crispat mai tot timpul.

  • Entuziasmul

Angajatorii nu doresc o persoană care aplică doar pentru a obține o anume poziție. Ei își doresc o persoană pasionată și entuziasmată de domeniul în care activează. Pasiunea este deseori tradusă prin cursurile / training-urile la care participă candidații și, mai ales, de cât de mult timp alocă pentru a se dezvolta în acea direcție, prin toate mijloacele pe care le au la dispoziție.

  • Motivația

Cu siguranță fiecare dintre noi a auzit cel puțin odată în cadrul unui interviu una dintre întrebările: "De ce ar trebui să vă angajăm pe dumneavoastră?" sau "Ce v-a motivat să aplicați pentru această poziție?".  Răspunsul nu trebuie să fie bazat pe expunerea anilor de experiență și calificările obținute, date pe care, oricum, intervievatorul, le găsește în CV, ci pe abilitățile personale, de comunicare sau pe valorile după care se ghidează fiecare. Angajatorul caută o perspectivă asupra modului în care o persoană este motivată și determinată să reușească și care este atitudinea pe care o adoptă pentru a-și atinge obiectivele.


Concluzie

Atitudinea face diferența! Succesul unui angajat este bazat pe realizările sale iar realizările profesionale sunt menținute și dezvoltate printr-o atitudine potrivită.

“În timp ce aptitudinile profesionale sunt foarte importante, abilități interpersonale precum creativitatea, adaptabilitatea și capacitatea de a învăța lucruri noi cu ușurință, sunt esențiale pentru angajările de succes. Mark Lobosco, vice președinte al departamentului de Talent Solutions din cadrul LinkedIn, spune că din cauza avântului pe care îl au automatizarea și utilizarea inteligenței artificiale, care continuă să remodeleze întregi industrii, companii și locuri de muncă, abilitățile interpersonale puternice și atitudinea potrivită, singurele pe care computerele și mașinăriile nu le pot înlocui, devin absolut vitale.”

Roy Mayer, „3 Trends That Will Shape Recruiting in 2019”, https://www.shrm.org/resourcesandtools/hr-topics/talent-acquisition/pages/3-trends-recruiting-2019.aspx


Mult succes, HR enthusiasts!

Echipa Integra HR.